Všeobecné obchodné podmienky

I.
Všeobecné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky internetového portálu www.miroslavacurilla.sk (ďalej len
„obchodné podmienky“) platia pre nákup na webstránke internetového portálu
www.miroslavacurilla.sk (ďalej iba „elektronický obchod“), ktorý prevádzkuje Mgr. Miroslava
Čurilla, s miestom podnikania Bellušova 1054/9, 974 01 Banská Bystrica, Slovenská republika,
IČO: 55 770 053, registrovaná Okresným úradom Banská Bystrica, č. živnostenského registra:
620-49548, tel. č. +421 949 020 237, email: miroslava.curilla@gmail.com (ďalej len
„predávajúci“), ako aj pre prípadné objednávky kupujúceho urobené poštou alebo telefonicky.

2. Tieto všeobecné obchodné podmienky bližšie upravujú práva a povinnosti zmluvných strán,
kupujúceho (spotrebiteľa alebo podnikateľa) a predávajúceho (dodávateľa tovarov a služieb),
ktoré uzatvoria kúpnu zmluvu na tovar alebo zmluvu o poskytnutí služby (kúpna zmluva a zmluva
o poskytnutí služby ďalej spoločne aj ako len „zmluva“).

3. Spotrebiteľom je len fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v
rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Podnikateľom sa
rozumie najmä osoba zapísaná v obchodnom registri, alebo osoba, ktorá podniká na základe
živnostenského oprávnenia, alebo osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského
oprávnenia podľa osobitných predpisov, alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu
a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

4. Online kurzom a webinárom sa rozumie služba, ktorú poskytuje predávajúci online
prostredníctvom na to určenej platformy.

5. Online kurz a webinár ďalej spoločne aj ako „služba“, a to aj v gramatickom tvare množného
čísla.

6. Predávajúci zverejňuje zoznam tovarov a služieb, ktoré ponúka na predaj kupujúcemu a
umožňuje kupujúcemu objednávať tovary a služby.

7. Zmluvné strany sa dohodli, že obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou akejkoľvek
zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetovej
stránky elektronického obchodu predávajúceho, pokiaľ ďalej nie je uvedené inak. V prípade, ak
predávajúci a kupujúci uzatvoria zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylné od
obchodných podmienok, osobitné ustanovenia zmluvy majú vždy prednosť pred obchodnými
podmienkami. Kupujúci prostredníctvom tzv. zaškrtávacieho políčka v procese uzatvárania
zmluvy cez elektronický obchod a odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil so znením
obchodných podmienok, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a všetkým podmienkam a že
s nimi súhlasí, a je si vedomý skutočnosti, že obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou
zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi ním a predávajúcim.

8. Dohľad nad predajom tovarov a služieb na diaľku a poskytovaním služby prepravy tovaru
predávajúcim vykonáva :
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica 
Odbor výkonu dozoru
bb@soi.sk
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71

II.
Informácie o tovare, službe a cene

1. Informácie o tovaroch a službách uvedené v elektronickom obchode sú čerpané z informačnej
databázy predávajúceho a verejne prístupných zdrojov ostatných výrobcov ponúkaného tovaru.
Kupujúci berie na vedomie, že obrázky zobrazené pri tovaroch a službách sú len ilustračné

2. Kúpna cena za tovar alebo cena za poskytnutie služby je uvedená výlučne za konkrétny tovar
alebo službu.

3. Všetky prípadné akciové ceny tovarov a služieb uverejnených v elektronickom obchode platia iba
do tam uvedeného času, alebo do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare alebo službe
nie je uvedené inak.

4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru alebo služby uvedenú v ponuke
predávajúceho. Zmena ceny tovaru alebo služby sa nevzťahuje na zmluvy uzatvorené pred
zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru alebo poskytnutiu služby.
Rozhodujúca je kúpna cena tovaru alebo služby uvedená predávajúcim v zaslanej zálohovej
faktúre po zrealizovaní objednávky. Iba ak je táto kúpna cena vyššia ako kúpna cena uvedená v
ponuke elektronického obchodu v čase objednávky tovaru zo strany kupujúceho, elektronická
správa s predmetom "Objednávka (číslo objednávky)", ktorá obsahuje v prílohe aj zálohovú
faktúru sa považuje za návrh predávajúceho uzatvoriť zmluvu s vyššou cenou, ktorý musí
kupujúci výslovne potvrdiť (e-mail), aby došlo k platnému uzatvoreniu zmluvy. Za potvrdenie sa
považuje aj úhrada predávajúcim navrhnutá nová cena tovaru alebo služby. To neplatí ak je
kupujúcim spotrebiteľ. Pre spotrebiteľa je rozhodujúca cena tovaru alebo služby, ktorá je
uvedená na webovom sídla predávajúceho v objednávkovom procese pred odoslaním
objednávky, teda pred stlačením tlačidla „objednávam s povinnosťou platby“.

5. Prípadné zľavy z ceny tovaru alebo služby poskytnutej predávajúcim kupujúcemu sa nedajú
vzájomne kombinovať, pokiaľ to nie je výslovne uvedené.

III.
Uzatvorenie zmluvy

1. Objednávka kupujúceho vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára
nachádzajúceho sa v elektronickom obchode predávajúceho, alebo prijatá predávajúcim
telefonicky alebo poštou sa považuje za záväzný návrh na uzatvorenie zmluvy zo strany
kupujúceho. Objednávka kupujúceho, ktorá neobsahuje všetky požadované údaje, nie je záväzný
návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho, a predávajúci nebude povinný takúto
neúplnú objednávku kupujúceho akceptovať. Predávajúci môže, nie je však povinný, požiadať
kupujúceho o doplnenie chýbajúcich údajov v objednávke. Emailová adresa kupujúceho zadaná
v objednávke bude použitá na doručovanie všetkých informácií kupujúcemu a považuje sa za
trvanlivý nosič v zmysle §2 ods. 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretejmimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej
aj „zákon č. 102/2014 Z. z.“).

2. Po doručení objednávky predávajúcemu bude kupujúcemu na ním uvedenú elektronickú adresu
(e-mail) zaslané Potvrdenie objednávky.

3. Zmluva sa považuje za uzavretú záväzným akceptovaním návrhu (objednávky) na uzavretie
zmluvy predávajúcim. Záväzným akceptovaním objednávky predávajúcim sa rozumie doručenie
elektronickej správy s predmetom "Objednávka (číslo objednávky)" na e-mailovú adresu
kupujúceho.

4. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru alebo služby,
údaje o kúpnej cene tovaru alebo služby, údaje o spôsobe platby, údaje o predávajúcom a údaje
o kupujúcom, prípadne ďalšie potrebné údaje.

5. Obsah záväznej akceptácie objednávky sa nemôže odchýliť od objednávky kupujúceho, okrem
prípadu, ak sa predávajúci a kupujúci dohodli inak a okrem odlišných údajov predpokladaných
týmito obchodnými podmienkami. Obsah záväznej akceptácie objednávky predstavuje zmluvu
medzi predávajúcim a kupujúcim. Obsah záväznej akceptácie objednávky bude kupujúcemu vždy
zaslaný e-mailom. V prípade, ak kupujúci zistí v záväznej akceptácii objednávky chyby alebo iné
nezrovnalosti, je kupujúci povinný o tejto skutočnosti informovať predávajúceho e-mailom
najneskôr pred expedíciou zakúpeného tovaru alebo pred poskytnutím služby. V opačnom
prípade sa bude mať za to, že obsah zmluvy je daný záväznou akceptáciou objednávky.

6. Zmluva je účinná odo dňa uhradenia ceny za objednaný tovar alebo službu. Cena za tovar alebo
službu sa považuje za uhradenú dňom jej pripísania na správny bankový účet predávajúceho vo
výške podľa uzatvorenej zmluvy. V prípade, ak nedôjde k uhradeniu kúpnej ceny zo strany
kupujúceho riadne a v lehote podľa zaslanej zálohovej faktúry, tak sa uzatvorená zmluva
automaticky od začiatku zrušuje.

IV.
Odstúpenie od zmluvy

1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, odstúpenie od zmluvy a všetky veci s tým spojené sa v plnom
rozsahu spravujú ustanoveniami § 7 až 10 zákona č. 102/2014 Z. z.

2. Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy,
spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa prevzatia
tovaru alebo odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.

3. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy sa v plnom rozsahu spravuje § 8 zákona číslo
102/2014 Z. z. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

4. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia
osoba s výnimkou prepravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného
dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého
dodaného tovaru.

5. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

6. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo
na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu
služby
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného
na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
e) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný
s iným tovarom,
f) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh
alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal
rozbalil,
g) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o
tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

7. Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy oznámením o odstúpení:
a) zaslaným doporučenou poštou na adresu sídla predávajúceho alebo
b) zaslaným elektronickou správou (e-mail) na elektronickú adresu pre vybavovanie
objednávok, a to miroslava.curilla@gmail.com
8. Povinnosti predávajúceho a spotrebiteľa pri odstúpení od zmluvy sa v plnom rozsahu spravujú §
9 a 10 zákona číslo 102/2014 Z. z.

9. Vzhľadom na to, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si
predávajúci a spotrebiteľ všetky vzájomne prijaté plnenia.

10. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť
spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

11. Spotrebiteľ spolu s vráteným tovarom musí predložiť doklad o kúpe tovaru. Spotrebiteľ je
povinný tovar, pri ktorom odstupuje od zmluvy, vrátiť predávajúcemu späť nepoužívaný,
nepoškodený, kompletný v stave, v akom mu bol dodaný (vrátane príbalového letáku a pod.), a v
pôvodnom obale (pokiaľ je to možné, inak zabalený spôsobom obvyklým a potrebným na
zachovanie kvality a množstva tovaru).

12. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo
ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Pri
odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.

13. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí predávajúcemu tovar so zníženou
hodnotou, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, uhradí spotrebiteľ predávajúcemu
náklady, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru alebo jeho uvedením do pôvodného stavu.
Tým nie je dotknuté právo na náhradu škody vzniknuté predávajúcemu.

14. Predávajúci odporúča spotrebiteľovi tovar poistiť v súvislosti s jeho vrátením. Predávajúci
nepreberá zásielky na dobierku. Predávajúci kúpnu cenu za tovar vráti spotrebiteľovi najneskôr
do 14 dní v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona.

15. Formulár na odstúpenie od zmluvy tvorí prílohu týchto obchodných podmienok a nachádza sa aj
na webstránke elektronického obchodu: www.miroslavacurilla.sk

16. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru,
alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo
vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho
vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia,
ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote
určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v
elektronickom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať
kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od
oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim.

17. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj:
a) ak kupujúci riadne a včas neuhradí celkovú sumu,
b) ak kupujúci riadne a včas neprevezme dodaný tovar alebo tovar pripravený na osobný odber.

18. Predávajúci uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy oznámením o odstúpení:
a) doporučenou poštou na adresu trvalého bydliska kupujúceho alebo
b) elektronickou správou (e-mail) na elektronickú adresu kupujúceho.

19. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy po začatí poskytovania služby predávajúcim, tak
kupujúci má nárok na vrátenie iba pomernej časti ceny za služby za obdobie počas ktorého už
kupujúcemu nebola služba poskytnutá.

20. Ak kupujúci z akéhokoľvek dôvodu nezačne čerpať riadne zabezpečené služby, alebo ak ich na
základe vlastného rozhodnutia vyčerpá len čiastočne, nemá nárok na finančnú náhradu.

21. Spotrebiteľ súhlasí s tým, že stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,
ak k úplnému poskytnutiu služby došlo ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy bez
uvedenia dôvodu.

22. Body 1. až 14. a 19. až 21. tohto článku obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty
nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, t.j. nepoužijú sa v prípade, ak je kupujúcim podnikateľ.
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy podľa tohto článku
obchodných podmienok. Kupujúci podnikateľ je tak oprávnený odstúpiť od zmluvy len v súlade so
zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

V.
Platobné podmienky

1. Cenu za tovary alebo služby, prípadne cenu za dopravu (ďalej aj ako „celková cena“), je kupujúci povinný uhradiť pred dodaním tovaru alebo poskytnutím služby bezhotovostne prostredníctvom platobnej brány alebo bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho na základe vystavenej zálohovej faktúry.

Online platby pre nás zaisťuje platobná brána Comgate. Poskytovateľ služby, spoločnosť ComGate Payments, a. s. je licencovaná platobná inštitúcia. Platby prebiehajúce cez platobnú bránu sú plne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované. 
Platba kartou je najpoužívanejšia platobná metóda. Platobná brána Comgate podporuje karty Visa, Visa Electron, Mastercard a Maestro. Po schválení platby získavate ihneď informáciu o vykonaní platby a prístupy k zakúpeným online programom. Online bankový prevod je prevod peňazí medzi dvoma bankami bez použitia platobnej brány. Práve prihlásenie do online bankovníctva alebo aplikácie zároveň garantuje bezpečnosť tejto platobnej metódy - potvrdenie platby môže prebehnúť iba v nich. Pri spracovaní transakcie je bezpečnosť zaručená tým, že spojenie medzi bankami je šifrované.
V prípade reklamácie alebo pri dotazoch pri platbách kartou alebo online bankovým prevodom, kontaktujte: ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267

2. V prípade bezhotovostného bankového prevodu na bankový účet predávajúceho je kupujúci povinný uhrádzať cenu tovaru alebo služby spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu tovaru alebo cenu služby bezhotovostným prevodom, za deň úhrady kúpnej ceny tovaru alebo ceny služby sa považuje deň, keď bola celá kúpna cena tovaru alebo cena služby pripísaná na účet predávajúceho.

3. Ak kupujúci, pri zvolení si spôsobu úhrady celkovej ceny tovaru pred prevzatím tovaru, alebo
úhrady celkovej ceny služby pred jej poskytnutím, neuhradí celkovú cenu do 5 dní od potvrdenia
objednávky (vystavenia zálohovej faktúry), nie je predávajúci povinný kupujúcemu tovar vydať
alebo poskytnúť službu a týmto konaním sa predávajúci nedostane do omeškania s dodaním
tovaru alebo poskytnutím služby. Navyše ide o dôvod na odstúpenie od zmluvy zo strany
predávajúceho v zmysle bodu 17 článku IV. obchodných podmienok.

VI.
Podmienky dodania tovaru alebo poskytnutia služby

1. Každý predávaný tovar je dostupný skladom s lehotou dodanie 5 dní a každá poskytovaná služba
je dostupná okamžite po jej kúpe. V prípade inej dostupnosti je informácia o  dostupnosti tovaru
alebo služby uvedená v elektronickom obchode pri každom jednotlivom tovare alebo službe.
V prípade ak objednaný tovar nie je skladom, tak predávajúci informuje kupujúceho o aktuálnej
obvyklej dodacej dobe, ktorá je pre predávajúceho záväzná.

2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať tovar
kupujúcemu najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak sa predávajúci a kupujúci
v zmluve o poskytnutí služby nedohodli inak, tak predávajúci je povinný dodať kupujúcemu
službu v termíne, ktorý si kupujúci u predávajúceho objednal. Ak predávajúci nesplnil svoj
záväzok dodať tovar v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním
poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá tovar ani v tejto dodatočnej
primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.

3. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať tovar alebo službu v lehote podľa druhej vety
predchádzajúceho bodu, kupujúci ho vyzve, aby dodal službu v ním poskytnutej dodatočnej
primeranej lehote. Predávajúci si vyhradzuje právo poskytnúť kupujúcemu náhradný termín
dodania tovaru alebo poskytnutia služby, ak v termíne určenom kupujúcim podľa
predchádzajúcej vety nie je možné službu dodatočne poskytnúť.

4. Kupujúci si môže zvoliť z nasledujúcich spôsobov doručenia tovaru, ktoré zabezpečuje alebo
sprostredkúva predávajúci:
a) osobný odber na adrese predávajúceho, alebo
b) dodanie prostredníctvom zvoleného prepravcu
a. Slovenská pošta – cena od 3 €
b. Packeta – cena od 4 €

Pri výbere osobného odberu bude tovar pre kupujúceho uložený na odbernom mieste po dobu 7
kalendárnych dní odo dňa, keď bolo kupujúcemu oznámené, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie.
Pokiaľ tovar v tejto lehote kupujúci neprevezme, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy
a predať tovar tretej osobe.

5. Predávajúci je oprávnený dodať tovar pred dohodnutým termínom dodania tovaru, ak s tým
kupujúci súhlasí.

6. Miesto dodania tovaru alebo miesto poskytnutia služby je miesto dohodnuté v zmluve.

7. Predávajúci splní povinnosť odovzdať vec kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste
plnenia a včas mu to oznámi.

8. Ak predávajúci splnil svoju povinnosť dodať tovar v súlade týmto článkom obchodných
podmienok, je kupujúci povinný všetok tovar prevziať osobne a potvrdiť prevzatie tovaru svojím
podpisom na doklade o prevzatí tovaru.

9. Pokiaľ tieto povinnosti nemôže kupujúci splniť osobne, je povinný:
a) informovať o tejto skutočnosti predávajúceho,
b) dohodnúť s predávajúcim náhradný termín doručenia tovaru alebo určiť náhradnú osobu,
ktorá prevezme tovar v mene a za kupujúceho.

10. Kupujúci sa zaväzuje pred prebratím tovaru skontrolovať celistvosť balenia tovaru a potvrdiť
svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.

11. Kupujúci je oprávnený tovar neprevziať/odmietnuť ak zistí, že:
a) obal tovaru je vážne poškodený a možno predpokladať, že došlo aj k poškodeniu vnútorného
obsahu alebo,
b) tovar nie je kompletný alebo,
c) tovar hoci zabalený zjavne nezodpovedá predmetu kúpnej zmluvy za podmienky, že uvedie
dôvody odmietnutia do preberacieho protokolu.
Kupujúci je tiež povinný bezodkladne informovať predávajúceho o tejto skutočnosti elektronickou
správou na adresu pre vybavovanie objednávok.

12. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú udaním nesprávnej adresy
kupujúcim. Kupujúci je oprávnený dôkladne skontrolovať tovar, ako aj jeho obal, pri jeho prevzatí
od prepravcu potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru. V prípade,
že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť
oznámiť prepravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia
poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť
záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí
prepravca.

13. Pokiaľ kupujúci bezdôvodne odmietne prevziať riadne dodaný tovar prostredníctvom prepravcu
alebo kupujúci neprevezme tovar uložený na odbernom mieste (pri osobnom odbere), má
predávajúci nárok na náhradu vzniknutej škody (napr. nárok na náhradu skutočne vynaložených
nákladov spojených s doručovaním tovaru).

14. Predávajúci bezodkladne po úhrade zálohovej faktúry, ktorá zároveň predstavuje aj záväzné
potvrdenie objednávky zašle kupujúcemu faktúru (daňový doklad) v elektronickej forme e-
mailom.

VII.
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. 
2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia
osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu,
povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní
kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

VIII.
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

1. Predávajúci je povinný poskytnúť služby v súlade s uzavretou zmluvou o poskytnutí služieb, t.j. v
požadovanom rozsahu, dohodnutým spôsobom a v dohodnutom čase.

2. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, predávajúci poskytuje na dodávaný tovar záručnú dobu, ktorá je 24
mesiacov, počas ktorej bude spôsobilý na použitie na obvyklý účel a zachová si obvyklé vlastnosti.
Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru. Faktúra za tovar, resp. príjmový pokladničný
doklad slúži zároveň ako záručný list.

3. Kupujúci je povinný bezodkladne po prijatí objednávky skontrolovať dodaný tovar, najmä či bol
dodaný kompletný a nepoškodený, a prípadné vady bez zbytočného odkladu oznámiť
predávajúcemu.

4. Zodpovednosť za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka, nevzniká, ak vady boli spôsobené po
prechode nebezpečenstva škody na tovare po jeho prevzatí kupujúcim, alebo vonkajšími
udalosťami a nespôsobil ich predávajúci najmä:
a) stratou pokladničného dokladu alebo faktúry umožňujúcej identifikovať oprávnenosť
uplatnenia nárokov z vád,
b) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru/poškodený obal,
c) uplynutím záručnej doby tovaru,
d) mechanickým poškodením tovaru,
e) poškodením tovaru pri preprave vlastným dopravným prostriedkom,
f) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
g) neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
h) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
i) poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami.

5. Spotrebiteľ si môže uplatniť reklamáciu poštou, a to zaslaním reklamovaného tovaru na adresu
sídla predávajúceho.

6. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu je zároveň povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie:
a) ihneď,
b) v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie,
c) v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru
alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

7. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví:
a) ihneď,
b) v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr;
c) vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

8. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu tovaru za nový tovar.

9. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí
reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a
pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie,
zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.

10. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný
potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie
doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o
vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má
možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

11. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie.

12. Práva zo zodpovednosti za záručné vady zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.

13. Pokiaľ sa jedná o vadu odstrániteľnú, a nedôjde k inej dohode bude reklamácia vybavená
nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci vadu odstráni, a to bez zbytočného odkladu,
b) predávajúci vadný tovar vymení za nový,
c) alebo poskytne novú službu, ak sa vada týka poskytnutej služby.

14. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby mohol byť tovar riadne
užívaný ako bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru, alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže
pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave, alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
Predávajúci môže vybaviť reklamáciu:
a) výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov,
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, uzatvorí reklamáciu
vystavením dobropisu na vadný tovar,

c) poskytnutím novej služby,
d) v prípade, že nemôže poskytovateľ vykonať novú službu, uzatvorí reklamáciu vystavením
dobropisu na vadnú službu.

15. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len k popisu vady uvedenej kupujúcim.

16. Reklamácie sa vybavujú výhradne na adrese sídla predávajúceho.

17. Reklamácia musí byť podaná písomne (pošta, kuriér), emailom alebo online (vyplnením a
odoslaním Reklamačného formuláru). Za účelom urýchlenia vybavenia reklamácie sa odporúča,
aby kupujúci zaslal fotodokumentáciu reklamovanej vady tovaru spolu s uplatnením reklamácie,
ak je to potrebné vzhľadom na vadu.

18. V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený
do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu tovaru. V
prípade prepravy krehkého tovaru, sa odporúča označiť zásielku príslušnými symbolmi.

19. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, predávajúci tento tovar
prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci
dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa.

20. Náklady spojené s reklamačným konaním:
a) v prípade oprávnenej reklamácie tovaru nesie všetky náklady s tým spojené predávajúci,
b) v prípade neoprávnenej reklamácie tovaru je predávajúci oprávnený požadovať náhradu
všetkých preukázateľne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s ňou v súlade s
platnými právnymi predpismi.

21. Na darčeky k tovaru nemožno uplatniť reklamáciu.

22. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou prepravcu alebo poškodenie tovaru zavinené
prepravcom je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka prepravcu.
Poškodený tovar kupujúci od prepravcu neprevezme a poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do
dokladu o prevzatí tovaru.

23. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez
vád potvrdil kupujúci pracovníkovi prepravcu, nebudú predávajúcim uznané ako oprávnené a
plnenie z takejto reklamácie nebude kupujúcemu poskytnuté.

24. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo
alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

25. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je
Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v
zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo
voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

26. Kupujúci - spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako
„RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci - spotrebiteľ môže na
alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke
http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Kupujúci - spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme
RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na
určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci - spotrebiteľ môže
priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

27. Body 2., 5.-12., 18., 22. - 26. tohto článku obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty
nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, t.j. nepoužijú sa v prípade, ak je kupujúcim podnikateľ.
Ak je kupujúcim podnikateľ, je oprávnený uplatniť nároky z vád tovaru, avšak pri nárokoch
kupujúceho z vád tovaru sa primerane použijú ustanovenia Obchodného zákonníka SR o kúpnej
zmluve.

IX.
Ochrana osobných údajov

1. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho (a to najmä meno, priezvisko, adresa trvalého
pobytu, email), resp. jeho zamestnancov, či iných osôb nim poverených na konanie v súvislosti
s kúpnou zmluvou, nakoľko spracúvanie týchto osobných údajov je nevyhnutné pre riadne
plnenie kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, pred uzatvorením tejto
kúpnej zmluvy k zodpovedaniu otázok kupujúceho súvisiacich s predmetom kúpy a pre plnenie
povinností uložených všeobecne záväznými právnymi predpismi, prípadne je ich spracúvanie
v oprávnenom záujme predávajúceho. V prípade ich neposkytnutia by nebolo možné riadne plniť
kúpnu zmluvu. Predávajúci uchováva osobné údaje po dobu potrebnú k riadnemu plneniu
zmluvy, ako aj do uplynutia príslušných lehôt na uplatnenie si jednotlivých právnych nárokov,
avšak max. 10 rokov od splnenia predmetu záväzkového vzťahu.

2. Kupujúci zodpovedá za úplnosť, pravdivosť a správnosť poskytnutých osobných údajov. V prípade
zmeny poskytnutých osobných údajov je kupujúci povinný ich zmenu bezodkladne oznámiť
predávajúcemu.

3. V prípade neaktuálnosti poskytnutých osobných údajov, po odvolaní súhlasu so spracúvaním
osobných údajov, splnení účelu alebo uplynutí doby nevyhnutnej na spracúvanie osobných
údajov, alebo ak je ukladanie z akýchkoľvek zákonných dôvodov neprípustné, budú uložené
osobné údaje vymazané.

4. Za predpokladu dodržania požiadaviek stanovených v Nariadení Európskeho parlamentu a Rady
(EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe
takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (GDPR), resp. v zákone č.18/2018 Z.z. o
ochrane osobných údajov, má kupujúci ako dotknutá osoba (i) právo na prístup k svojim
osobným údajom, (ii) právo na opravu nesprávnych osobných údajov, (iii) právo na obmedzenie
(blokovanie) spracúvania osobných údajov, (iv) právo namietať spracúvanie svojich osobných
údajov, (v) právo na výmaz osobných údajov, (vi) právo na prenosnosť údajov, (vii) právo podať
sťažnosť na Úradu na ochranu osobných údajov SR, pri podozrení, že sa vaše osobné údaje
spracúvajú v rozpore s platnou legislatívou. Uvedené práva dotknutej osoby sú bližšie
špecifikované v článkoch 12 až 22 GDPR.

5. Dotknutá osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú na základe oprávneného záujmu
predávajúceho, ma právo kedykoľvek namietať takéto spracúvanie a predávajúci nesmie ďalej
spracúvať tieto osobné údaje, pokiaľ sa nepreukážu nevyhnutné oprávnené dôvody na takéto
spracúvanie, ktoré prevažuje nad záujmami, právami a slobodami dotknutej osoby, alebo dôvody
na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.

6. Osobné údaje môžu byť v nevyhnutnom rozsahu poskytované aj ďalším subjektom, ak je to
nevyhnutné na splnenie účelu, za ktorým boli získané, a to najmä dopravca, poskytovateľ
marketingových služieb, poskytovateľ IT služieb.

7. Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov sú dostupné vo Všeobecných informáciách o
spracúvaní osobných údajov.

X.
Záverečné ustanovenia

1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť oznámenia
zmeny obchodných podmienok sa považuje za splnenú jej zverejnením na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.

2. Kupujúci nie je oprávnený bez súhlasu predávajúceho postúpiť svoju pohľadávku voči
predávajúcemu vyplývajúcu z tejto zmluvy na tretie osoby.

3. Všetky záväzkové vzťahy vzniknuté medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym
poriadkom Slovenskej republiky.

4. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú
príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a
o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach
ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z.,
zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov a ostatné všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky. V
prípade, ak je kupujúci podnikateľ, tak na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami
sa vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.

5. Neplatnosť alebo nevymáhateľnosť niektorého ustanovenia obchodných podmienok neovplyvní
platnosť alebo vymáhateľnosť akéhokoľvek iného ustanovenia obchodných podmienok, ak je
takéto ustanovenie oddeliteľné od ostatných ustanovení týchto obchodných podmienok.

6. Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 3.10.2023 a rušia predchádzajúce znenia
obchodných podmienok.

Príloha - Formulár na odstúpenie od zmluvy - spotrebiteľ

uveďte Vaše meno a priezvisko, adresu (vrátane ulice, čísla, PSČ a názvu obce/mesta), email, telefóne číslo

...............................
...............................
...............................

Vec: Odstúpenie od zmluvy
 
Týmto Vám oznamujem, že odstupujem od zmluvy na tento tovar:  
vypíšte zoznam tovaru alebo aspoň číslo objednávky a číslo faktúry, na základe ktorých Vám bol tovar
doručený 
Dátum objednania tovaru: vypíšte dátum objednávky
Dátum prijatia tovaru: vypíšte dátum, kedy Vám bol tovar doručený
Dôvod odstúpenia od zmluvy:  nie je povinnosťou spotrebiteľa ho uvádzať, avšak jeho dobrovoľným
vyplnením nám môžete pomôcť k zlepšeniu našich služieb
Peňažné prostriedky žiadam vrátiť na číslo účtu: uveďte prosím Vaše číslo účtu, bankové spojenie:
názov banky

Dátum: doplňte dátum

S pozdravom
 

Váš podpis

(iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)

 

Príloha - Reklamačný formulár - spotrebiteľ

uveďte Vaše meno a priezvisko, adresu (vrátane ulice, čísla, PSČ a názvu obce/mesta), email, telefóne číslo

...............................
...............................
...............................

Vec: Reklamácia tovaru

Reklamovaný tovar:
vypíšte konkrétnu špecifikáciu reklamovaného tovaru, číslo objednávky alebo číslo faktúry, na
základe ktorých Vám bol tovar doručený
Dátum objednania tovaru: vypíšte dátum objednávky
Dátum prijatia tovaru: vypíšte dátum, kedy Vám bol tovar doručený
Dôvod reklamácie - popis vád tovaru: pri reklamácii vád tovaru je nutné uviesť podrobný popis vád
tovaru, aby predávajúci mohol posúdiť reklamáciu (v čom spočíva vada, ako sa prejavuje, od kedy sa
vada prejavuje a pod...)
Označte Vami navrhovaný spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľom:
výmena tovaru, vrátenie peňazí, zľava z kúpnej ceny, iné: ......................................
Spotrebiteľ síce berie na vedomie, že ak mu to zákon neukladá, navrhovaný spôsob vybavenia
reklamácie predávajúci nemusí akceptovať, je však pre vybavenie reklamácie k spokojnosti zákazníka vhodné uviesť Váš návrh.
V prípade vybavenia reklamácie vrátením peňazí žiadam vrátiť peniaze na číslo účtu: uveďte prosím Vaše číslo účtu, bankové spojenie: názov banky

Dátum: doplňte dátum

S pozdravom

Váš podpis

(iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)